Dan Vîlceanu, atac la Daniel Antonie
Copreşedintele PNL Gorj, Dan Vîlceanu, a atacat conducerea Complexului Energetic Oltenia, prezentând presei contracte încheiate fără licitaţie cu o anumită firmă. Este vorba despre societatea Dogerik Trans SRL, Vîlceanu sugerând că aceasta ar fi controlată, prin interpuşi, de Daniel Antonie, directorul Diviziei Miniere din cadrul CE Oltenia. Daniel Antonie nu a putut fi contactat telefonic, dar administratorul firmei, Dragoş Giurea, a declarat că firma nu are legătură cu directorul Diviziei Miniere şi că dezvoltarea din ultimii ani s-a datorat muncii sale.
Firma Dogerik Trans SRL este cea care asigură transportul în carierele din CE Oltenia cu maşini folosite în trecut de armata NATO. Dan Vîlceanu, liderul PNL Gorj, a prezentat în conferinţa de presă contracte de transport, dar şi de modernizare a unui atelier mecanic, obţinute fără licitaţie. Vîlceanu a mai spus că firma şi-a dublat cifra de afaceri în 2014 şi motivul ar fi relaţia cu directorul Daniel Antonie. „Vă întrebaţi poate de ce este nevoie de această restructurare. Au nevoie de bani pentru firme de casă. Vă rog să-mi permiteţi să nu pronunţ numele firmei de care o să povestesc, dar vă pun la dispoziţie actele. E o firmă care în ultimele 6 luni a primit contracte de la Divizia Minieră, poate puneţi o întrebare dlui Antonie, contracte de 1,4 milioane de lei numai încredinţări directe şi negocieri fără anunţ de participare. (...) Foarte mulţi din salariaţii CE Oltenia cu care am vorbit spun că această firmă este o firmă foarte apropiată domnului Antonie”, a declarat Vîlceanu. Administratorul firmei înfiinţate în 2011, Dragoş Giurea, susţine că afacerile au mers bine datorită muncii sale şi capacităţii de a se adapta pieţii, fără vreo legătură cu persoane din conducerea companiei. „Nu este nicio legătură cu domnul Antonie, cunosc pe toată lumea din conducere ca şi fizionomie”, a susţinut Giurea.
Fără licitaţie
Liderul PNL Gorj a mai spus ca firma are la CEO mai multe lucrări fără licitaţie. „Începând cu 1 octombrie 2014 primeşte pe serviciul de transport cinci contracte. Pe 18 decembrie 2014 i se dă un contract de cumpărare directă pentru modernizarea unui atelier mecanic de la Lupoaia, cu o valoare de 100 de mii de euro. M-am interesat şi nu s-a făcut nimic la acel atelier mecanic. La acest contract i s-a făcut şi un act adiţional prin care decalează termenul până în iunie 2015. Face şi transport, şi construcţii, şi cine ştie ce-o mai face”.
Dar, administratorul Giurea nu-si aduce aminte de contracte fără licitaţie. De asemenea, el admite că la Lupoaia nu au început lucrările pentru că nu are avizele necesare. „Nu sunt motive de suspiciuni, nu ştiu despre ce contracte e vorba. Nu s-a început nicio lucrare la Lupoaia, nu s-au obţinut avizele. Iar la transport se licitează de un an şi nu s-a dat nici în momentul acesta. Nu este adevărat, nu ştiu care contract e fără licitaţie. Să vedem ce numere sunt, să vă spun din cap nu le ştiu”. Firma are 55 de angajaţi şi prestează mai multe tipuri de servicii în CEO. „Am muncit, lucrez în transport din 2011, am lucrat cu Artego, am aflat în 2013 după accidentul de muncă de la Roşiuţa că nu se mai permite transportul cu tanchete, am făcut achiziţii de autovehicule, m-am uitat pe SEAP şi am participat la aceste licitaţii”, a explicat acesta.
AFACERI
Dan Vîlceanu a mai pus o întrebare, public, legată de şoferul lui Antonie, Dan Cioclei, acesta fiind şi instructor auto. „Poate domnul Antonie ne poate da o explicaţie pentru că şoferul dânsului este instructor auto la o şcoală de şoferi. Am vrea să ştim cum a fost pontat în perioada asta de când are şi această ocupaţie, măcar în zilele în care au loc examinări”, a spus liberalul.