Dacia Sandero a fost cel mai vândut automobil din Europa
O nouă statistică vine să confirme rezultatele excelente ale modelului Dacia Sandero pe piețele europene, în luna aprilie, când a reușit să depășească toți competitorii, inclusiv celebrul Tesla Model 3, informează profit.ro. Dacia Duster, cu un volum vândut de 12.953 de unități și o creștere de 38%, a rămas în Top 10 al celor mai vândute mașini din Europa, pe locul 9.
Dacia Sandero a vândut cu aproximativ 2.000 de automobile peste volumul reușit de principalii rivali, VW T-Roc și Opel Corsa, având un total de 18.659 de unități livrate în Europa, în luna aprilie, după cum reiese din datele Jato Dynamics.
Pentru Dacia, lucrurile au mers în ritm constant de la începutul anului, modelul fiind livrat preponderent din Maroc, către clienții care aveau comenzi înregistrate inclusiv din 2022. Creșterea pentru modelul Dacia a fost, în aprilie, de 44%, una peste media pieței. Pe locul al doilea, în statisticile Jato, s-a situat VW T-Roc, cu 16.746 unități, creștere de 19%, iar pe locul al treilea, Opel Corsa, cu 16.578 unități, creștere de 40%.
Renault Clio a venit de asemenea tare din urmă, cu o creștere de 119% și un volum de 15.792, care i-a asigurat locul 4. Dacia Duster, cu un volum vândut de 12.953 de unități și o creștere de 38%, a rămas în Top 10 al celor mai vândute mașini din Europa, pe locul 9.
Celălalt SUV produs în România, Ford Puma, se află în datele Jato doar pe locul 13, cu 11.655 vehicule vândute și o scădere de 8 procente.
Pe segmentul de vehicule electrice, Dacia Spring se menține în primele 5 cele mai vândute din Europa, cu 4.191 unități și o creștere de 18%. Pe primele patru locuri s-au clasat Tesla Model Y, cu 10.553 unități, VW ID.3 și ID.4, cu 6.542 și, respectiv, 5.913 unități, precum și Skoda Enyaq, cu 4.393 de unități. O ascensiune extrem de puternică poate fi observată în cazul modelului MG4, un concurent produs în China, care a prins foarte bine pe unele piețe, precum Spania sau Italia, și care vine cu spațiu mult mai mare decât Spring și cu un preț comparabil cu VW e-Up. Este de remarcat și startul lent al celui mai nou model electric de la Renault, Megne E-Tech, care s-a clasat doar pe locul 10.