Cum să comunici pe timp de criză (sau cum să spui că îți pare rău)
Sigur că nimeni nu își dorește să se afle brusc în toiul unei crize, de orice natură ar fi ea, dar dacă tot ai ajuns în această situație, mai bine să fii pregatit. Adică e preferabil să știi ce și cum să faci decât să intri în panică. Trebuie să acționezi astfel încât să nu îți pierzi buna reputație și să reduci pierderile. Dar pentru asta ai o strategie? Dacă răspunsul este da – felicitări! Dar dacă răspunsul e unul negativ, cel mai bine ar fi să începi să cauți ajutor de specialitate. Nu, nu e vorba despre un psiholog, deși nici acesta nu ar fi un lucru rău, ci despre o agenție specializată în managementul reputației în situațiile de criză, așa cum este TUDOR Communication.
Experții îți recomandă să ai o strategie de business și o echipă care să te ţină departe de astfel de momente. Această echipă va acţiona rapid în cel mai convingător mod și, mai mult, poate transforma o situaţie de criză într-o oportunitate salvatoare. Așa e că nu te-ai gândit că poți răsturna întreaga situație în favoarea ta? Bineînțeles, cu condiția să apelezi la echipa potrivită.
TUDOR Communication elaborează pentru toți clienții săi strategii de comunicare în situații de criză, astfel încât să poată fi gata în orice moment să transforme o astfel problemă într-o oportunitate de promovare. Dar cel mai important, gestionează cu profesionalism comunicarea în situații de criză, acționând rapid și convingător pentru a reduce confuzia, precum și riscul de interpretări eronate din partea opiniei publice.
Criza de comunicare este una dintre cele mai de temut situații pentru o companie, pentru că, negestionată corespunzător, poate duce atât la pierderi financiare serioase, cât, mai ales, la pierderea bunei reputații, iar de aici până la criza de imagine mai e doar un pas. Managementul situațiilor de criză preuspune utilizarea tuturor canalelor de comunicare de care dispune compania, precum și adaptarea mesajelor atât în funcție de specific, cât și de profilul publicului vizat.
Odată cu ascensiunea rapidă a rețelelor de socializare, managementul reputației companiilor a devenit un aspect de care trebuie să se țină cont dacă se dorește atingerea succesului pe termen lung. Pentru că afacerea ta vizează bunăstarea și siguranța clienților tăi. Te conectezi cu ei și dezvolți produse și servicii care să vină în întâmpinarea dorințelor lor. Dar chiar și în condițiile în care ai cel mai bun serviciu de relații cu clienții, uneori reputația afacerii și a companiei tale poate primi lovituri. Un client nemulțumit postează un review nu tocmai plăcut pe mai multe site-uri sau forumuri specializate… O poveste negativă se răspândește în media mai repede decât te-ai fi așteptat… Un videoclip filmat inopinat la un eveniment de companie în care apar angajații tăi în ipostaze nepotrivite… Toate cele de mai sus îți vor afecta clar imaginea în spațiul online. Cum poți limita efectele acestor situații? Apelând la o agenție care se ocupă de managementul reputației online.
Online reputation management (ORM) nu este la îndemâna oricui, un demers pe care să îl poată realiza orice utilizator de Facebook sau Instagram ori „băiatul de la IT care are grijă de website-ul companiei”. ORM implică o combinație de strategii de marketing, public relations, juridic și SEO pentru a promova, proteja și apăra imaginea ta sau reputația afacerii și companiei tale în mediul online.
Cel mai înțelept mod de acțiune pentru rezolvarea situatiilor de criză este prevenirea unor probleme de comunicare, iar acest lucru se poate face cu ușurință prin colaborarea cu o agenție de profil specializată. Astfel, alături de echipa TUDOR Communication, ORM nu înseamnă doar un proces menit să micșoreze efectele negative ale acestei probleme asupra organizației, dar și o ocazie de a răsturna situația în favoarea companiei. Mai mult, poți obține o re-așezare a percepției publice, cu rezultate favorabile pe termen lung.
Practica arată că o comunicare rapidă, onestă și clară, cu mesaje pozitive și pro-active, reprezintă cheia reușitei în gestionarea comunicării de criză. Alege întotdeauna un partener de încredere pentru a gestiona managementul reputației companiei tale, nu doar un simplu colaborator. Și nu uita, mai bine previi decât tratezi!