Minerul care a blocat cariera minieră nu va fi promovat
Cariera UMC Jilț Nord nu va mai avea probleme privind livrarea de cărbune către Termocentrala Turceni. Asta spune Petre Ceaușescu, șeful carierei, care a discutat marţi, 6 decembrie, cu salariatul care a blocat timp de opt zile calea ferată, nemulţumit fiind că îi este folosit terenul de companie, solicitând în schimb angajarea fratelui şi promovarea sa ca şef de sector.
Cei doi au mers marţi la primele ore ale dimineţii la sediul CE Oltenia pentru a discuta cu directorul Sorin Boza. Prezent la discuţii a fost şi Mihai Dafinoiu, şeful Sucursalei Miniere Motru-Jilț, care răspunde și de activitatea carierei Jilţ Nord. Ion Purdescu, salariatul care a blocat calea ferată punând maşina pe şine, a primit garanţii că Directoratul CE Oltenia va aviza săptămâna aceasta angajarea fratelui său în cadrul companiei energetice. Chiar dacă nu va fi promovat ca şef de sector, acesta ar fi fost de acord să renunţe la protest şi să dea suprafaţa respectivă unităţii miniere, spune directorul Ceauşescu. "S-a stabilit ca joi să îl bage în Directorat și îi face angajarea fratelui şi se aplanează conflictul. Era angajat pe perioadă determinată şi îi fac pe perioadă nedeterminată, aşa s-a pronunţat. A renunţat la promovare, sper că nu se răzgândeşte. Terenul va fi preluat de companie, altfel nu se va face angajarea. Este vorba de 293 de mp", a declarat Petre Ceauşescu, şeful UMC Jilț Nord.
Dacă la cariera Jilţ Nord nu mai sunt probleme, la Jilț Sud blocajele trenează. Două excavatoare sunt trase pe dreapta de luni bune pentru că cei din administraţia CE Oltenia nu au ajuns la o înțelegere cu proprietarii de terenuri. Oamenii nu permit avansarea excavatoarelor nr.2 și nr. 13 pe terenurile lor fără să fie angajaţi în cadrul companiei. Cei din conducerea CE Oltenia şi autorităţile locale au făcut demersuri pentru și ca pe acest culoar să fie avizată o hotărâre de guvern pentru expropriere de utilitate publică, așa cum s-a întâmplat la Jilț Nord. Terenul deținut de Purdescu, folosit pentru transportul cărbunelui de către CE Oltenia, nu era însă prins pe culoarul avizat prin legea 255, de aceea acesta şi-a permis să blocheze calea ferată.