Vagon cu cărbune răsturnat în gospodăria unui miner
Un incident feroviar spectaculos a avut loc luni dimineaţă în localitatea Ploştina, ce aparţine municipiului Motru. Un vagon al unui tren care transporta cărbune de la cariera Roşiuţa la baza de la Motru a deraiat de pe şină şi s-a răsturnat în curtea casei unui angajat al Complexului Energetic Oltenia. Nimeni nu a fost rănit, în urma incidentului înregistrându-se numai pagube materiale. Localnicii dau vina pe mecanicii de locomotivă pe care îi acuză că merg cu viteză excesivă în zonă, dar şi pe conducerea CE Oltenia care nu investeşte în infrastructura feroviară.
Trenul cu pricina transporta cărbune extras de la cariera Roşiuţa spre baza de la Motru, însă în localitatea Ploştina două dintre vagoane au deraiat, unul dintre acestea răsturnându-se în gospodăria soţilor Vasile şi Melania Ropotin. Gardul a fost distrus, dar şi mai mulţi pomi fructiferi au fost zdrobiţi de greutatea vagonului. Din fericire, proprietarul a scăpat doar cu o sperietură, deşi în momentul în care vagonul a deraiat de pe şină şi s-a răsturnat în curte se afla în faţa casei. Proprietarii s-au arătat destul de înţelegători cu privire la incident, poate şi pentru faptul că Vasile Ropotin este angajat al CE Oltenia la cariera Roşiuţa. "S-a întâmplat luni de dimineaţă, soţul chiar se afla în curte în momentul în care s-a răsturnat vagonul. Noi nu stăm aici, nu locuim aici. Locuim în oraş, aceasta e casa de vacanţă, de relaxare. Se întâmplă accidente, incidente. Se putea întâmpla o nenorocire, se poate spune şi asta. Nu am ce să reproşez, se întâmplă. Nici ei nu sunt de vină", a spus Melania Ropotin, proprietara.
Sătenii cer reducerea vitezei
Nu la fel de înţelegător a fost şi cumnatul proprietarului care locuieşte de cealaltă parte a căii ferate. Nelu Cioclei spune că trenurile CE Oltenia circulă cu viteză excesivă în zonă şi că administraţia companiei nu ia nicio măsură, deşi a sesizat şi verbal, şi scris această problemă. "Circulă excesiv şi cu asta basta. Să fi venit luni să vedeţi cum la gioante exista un singur şurub. Nu ştiu cine este de vină. Atâta impertinenţă din partea acestor conducători, nu conducerea, mecanicii sună cu atâta ură, dar nu mai putem locui. Opresc aici şi sună 10 minute, nu e posibil aşa ceva. Întrebaţi vecinii, în afară de cumnatul meu care este angajat al SNLO şi nu poate vorbi, cu ce viteză circulă. Nu e înţelegere de la sucursală să se reducă viteza. Circulă cu 30-35km pe oră cu aceşti mastodonţi de 60 de tone încărcaţi", a spus Nelu Cioclei.
Bărbatul spune că de foarte mulţi ani compania nu a mai investit în modernizarea infrastructurii feroviare şi că şi acesta este un motiv pentru care se petrec astfel de incidente. "La acest terasament nu s-au mai făcut investiţii de un leu. Eu nu învinovăţesc pe domnul director Pancu, eu învinovăţesc Complexul Energetic Oltenia că nu investeşte în această infrastructură. Gândiţi-vă ce s-ar fi întâmplat dacă s-ar fi răsturnat acel mastodont, locomotiva. Putea să ia foc. Asta e problema. Trenul este al companiei. Nu are treabă CFR, până la bază e al companiei. Dacă reduce la 10 km/h viteza pe această porţiune consider că CE Oltenia nu falimentează. Am făcut plângeri şi scrise, şi nescrise, dar aşa rămân", a mai spus Nelu Cioclei.
Bărbatul susţine că în urmă cu circa 10 ani a mai avut loc un astfel de incident. Atunci două vagoane s-au răsturnat în gospodăria sa.
Angajaţii Minprest au recuperat cărbunele
Celălalt vagon care a deraiat a fost pus înapoi pe şine luni seara, însă a fost mult de muncă la vagonul care s-a răsturnat în gospodăria soţilor Ropotin. Zeci de angajaţi ai Minprest Serv Rovinari au fost mobilizaţi pentru a recupera zecile de tone de cărbune ce s-au revărsat în curtea casei, iar alţii au lucrat la refacerea tronsonului de cale ferată care s-a distrus în urma incidentului.
Conducerea CE Oltenia nu a putut fi contactată pentru a comenta referitor la acest subiect.