Au mimat asfaltarea pe DN66 până a trecut coloana lui Ponta

Liderii PSD s-au făcut de mirul lumii în acest week-end când au dat ordin să se asfalteze pe porţiunea Târgu Jiu-Rovinari doar pe perioada cât drumul a fost traversat de coloana oficială a lui Victor Ponta. Sâmbătă, dis de dimineaţă, muncitorii au descopertat o porţiune de drum, au pus asfalt pe circa 100 de metri, după care au tras utilajele pe dreapta preţ de două ore. Totul sub atenta supraveghere a lui Ion Tudor, şeful de la Drumuri Naţionale Gorj. În acest timp, premierul Victor Ponta era la Prefectura Gorj, unde primea asigurări de la Narcis Neaga – şeful CNADNR că pe DN 66 se lucrează în ritm susţinut. Când a trecut coloana oficială, chiar aşa a fost, dar muncitorii şi utilajele au plecat la câteva minute după ce au fost admiraţi de Ponta din mersul maşinii. Vorbim de reabilitarea DN 66 pe tronsonul Rovinari – Târgu Jiu – Bumbeşti Jiu, drum care a înghiţit milioane de euro în ultimii şapte ani, deşi nu s-a făcut nimic. Narcis Neaga a dat asigurări că drumul va fi gata la toamnă.

Vizita lui Victor Ponta la Gorj a fost organizată la fel ca cele de pe vremea comuniştilor. De la tineri îmbrăcaţi în culorile partidului veniţi să-l aplaude pe Ponta până la muncitori care munceau cu drag şi spor pentru partid pe DN 66. Toate au fost puse la cale cu minuţiozitate de liderii PSD Gorj.

Oficial: în 7 ani s-au executat 16% din lucrări

Cu ocazia vizitei lui Victor Ponta, muncitorii au simulat perfect cum ar munci la reabilitarea DN 66 dacă ar circula premierul în fiecare zi pe aici. Drumul care a înghiţit multe milioane de euro în şapte ani de când este reabilitat este plin de gropi.

Când a trecut Ponta, părea că se lucrează. Utilajele şi muncitorii au dispărut de pe traseu la câteva minute după trecerea coloanei oficiale către Rovinari. Nici nu se putea altfel mai ales că Ponta l-a întrebat pe șeful CNADNR, Narcis Neaga dacă se lucrează la drum. Neaga a dat asigurări că DN 66 va fi gata în toamna acestui an. Tot el spune că din discuțiile purtate cu reprezentanții firmelor care derulează proiectele respective rezultă că până acum s-au executat circa 16% din lucrări. Până atunci, șoferii care circulă pe tronsoanele respective au parte de foarte multe semafoare la care trebuie să aştepte minute în şir, traficul făcându-se pe porţiuni de sute de metri sau chiar un kilometru pe un singur sens, atunci când se lucrează.

Plângere administrativă

Pentru că pe DN 66 se lucrează din când în când, liderul Forţei Civice, Ion Săvoiu, a făcut mai multe cereri de informaţii pe legea 544/2001 privind costurile sau graficul de lucrări pentru reabilitarea drumului. Răspunsurile fie nu au venit, fie nu au fost integrale. Din acest motiv, Ion Săvoiu a formulat o reclamaţie administrativă, premergătoare acţiunii in instanţa de contencios administrativ. Săvoiu spune că a făcut, în numele partidului, cereri de informaţii pe legea 544 pe 20 martie, pe 21 martie şi pe 24 martie, însă nu a primit informaţiile solicitate integral în termenul legal sau nu le-a primit deloc. Mai mult decât atât, la unele întrebări nu i s-a răspuns pe motiv că informaţiile sunt secrete. De exemplu, graficul de lucrări pare să fie secret. Secret este şi actul de reziliere a contractului dintre CNADNR şi Vegyepszer Internaţional LTD. „Deși contractul de execuţie a lucrărilor de reabilitarea a DN 66 semnat în anul 2012 între CNADNR, pe de-o parte, şi Comsa S.A.U. şi Corporate Management SRL, pe de altă parte, împreună cu toate anexele lui, este public, documentele ce vizează corespondența ulterioară, de punere în executare a contractului respectiv, precum și graficul de lucrări, sunt secrete. Este de-a dreptul hilar să se pretindă că, din momentul în care a fost atribuit contractul de execuţie, ar mai putea fi vorba de o eventuală concurenţă neloială“, se arată în plângerea făcută de Săvoiu împotriva lui Narcis Neaga, şeful de la CNADNR.

Vizualizări: 156

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: